Op deze pagina kunt u diverse artikelen inzien of downloaden die betrekking hebben op het werkveld van Harrijvan Advies. Veel artikelen zijn door Marja zelf geschreven en zijn verschenen in verschillende (vak)bladen.
Artikelen door Marja Harrijvan |
De Accountant Schippert.. Accountancy Vanmorgen April 2018 |
Column voor Accountancy Vanmorgen door Marja Harrijvan. Onafhankelijkheid en objectiviteit is een spiegel die niet alleen de Big Four kantoren zich moeten voorhouden. Welke rol speelt de persoonlijkheid van de accountant en de klant hierbij? |
Stop met Trainen! |
Het is onbegrijpelijk hoe serieus sommige collega's met het adviseren van de klant bezig zijn. Mijn advies is juist: "Stop met trainen!' |
Gedrag Bepaalt Succes in Ondernemen - Beursbengel mei 2017 |
Het belang van zelfkennis en de invloed van gedrag op succes in het ondernemen is groot. Hoe zit dat precies? |
Digitale Klantbeleving is Mensenwerk - InFinance December 2016 |
Mensen maken het succes! Creëer een unieke klantreis met slimme piekmomenten. |
Woorden én Daden - InFinance Oktober 2016 |
Alle hens aan dek voor een klantgerichte communicatie, ook digitaal! |
De Synergie van Digitalisering en Gedrag - InFinance September 2016 |
Hoe kan een financieel advies team zijn klantgerichtheid kracht bij zetten met digitale dienstverlening? |
Digitalisering en de Financieel Adviseur - InFinance Juni 2016 |
Hoe creëer je klantbeleving terwijl je de voordelen van digitalisering benut? |
Digitalisering in het Financieel Advies Bedrijf - InFinance Mei 2016 |
Hoe kun je als bedrijf je voordeel doen met digitalisering en wat zijn belangrijke punten om mee te nemen in je strategie? |
Financiële Digitalisering en de Klant - InFinance April 2016 |
Onze klant heeft weinig tijd en geeft een lage prioriteit aan financiën. Hoe kunnen we in deze situatie onze klant bereiken, van dienst zijn en binden? |
Digitalisering: Ramp of Kans? - InFinance Maart 2016 |
Wat betekent digitalisering in de financiële sector voor de adviseur, voor de ondernemer en zijn financiële advies bedrijf en voor de klant? Moet elke adviseur willen digitaliseren? |
InFinance - Klantbeleving - December 2015 |
Van elk klantcontact een positief en verrassend moment te maken en zo klantbeleving creëren. Waarom u dat zou willen? Lees verder.. |
InFinance - Marketing in het Belang van de Klant - November 2015 |
Pas als de medewerkers échte ambassadeurs van het bedrijf zijn, worden de klanten dat ook. |
InFinance - De Noodzaak van een Performancecultuur - Oktober 2015 |
Kenmerken van een high performancecultuur zijn onder andere een hoog energieniveau, medewerkers gericht op verbetering, opbouwende feedback, een sterk commitment, elkaar in de kracht zetten en keuzes gericht op scherpe doelstellingen. Dat is de beloning van het toepassen van alle stappen in bovenstaand actieplan, zo blijkt uit onderzoek. |
InFinance - Mensen maken het Succes: Personeel en Organisatie - September 2015 |
Over hoe je van klanten ambassadeurs maakt en van je team een hechte eenheid met een gemeenschappelijk doel. Het kan! |
InFinance - SMART Organiseren - Juli 2015 |
Uit de inspirerende strategie en het beleid van een bedrijf volgen doelen en de uitvoering daarvan onder leiding van de faciliterende leiding. Het businessmodel geeft daarbij de structuur, richting en de middelen aan waarmee de organisatie haar resultaten denkt te behalen. Het kloppende hart van uw businessmodel wordt natuurlijk gevormd door de klant. Dat kan alleen als u hen goede vragen hebt gesteld, zeer goed hebt geluisterd en hun antwoorden hebt vertaald in een onderscheidende propositie. Dat is het voorbeeld dat succesvolle bedrijven geven. |
InFinance - Een Goede Strategie Raakt - Mei 2015 |
Op weg naar een unieke klantbeleving is de strategie - naast faciliterend leiderschap, waarover ik vorige keer schreef - een belangrijke basis. In de huidige steeds sneller veranderende markt is een andere aanpak nodig. Blijven doen wat we deden is risicovol. |
InFinance - Leiderschap is fundament onder succes - April 2015 |
Om tot een goed resultaat te komen, is leiding nodig. Leiderschap is dus het belangrijke fundament onder uitstekende resultaten. Zeker als je doel klantbeleving en high performance is. |
InFinance - Klantgerichtheid leidt tot succes - maart 2015 |
Iedereen heeft zijn redenen om in de financiële dienstverlening te werken. De overeenkomst is dat iedereen streeft naar succes. Vooral voor je klant, want dat leidt tot vertrouwen. En dat is één van de belangrijkste factoren voor succes voor jezelf en je bedrijf. |
InFinance - Pensioen en Persoonlijke Financiële Stijlen - november 2014 |
Of onze klant nu kiest voor afbouwen of volledig stoppen met werken, pensioen betekent dat leven en financiën ingrijpend veranderen. In je omgeving valt meteen op dat iedereen daar anders mee omgaat. |
InFinance Special - Visie 2015 - november 2014 |
Wat staat er te gebeuren in 2015? De columnisten van InFinance aan het woord. |
InFinance - Ziekte en Persoonlijke Financiële Stijlen - september 2014 |
Een mogelijk belangrijke verandering oftewel risico in het leven van onze klanten is langdurige ziekte. Naast financiële onzekerheid spelen er natuurlijk ook emoties rondom de ziekte zelf en de gevolgen voor leven en gezin. |
InFinance - Trouwen en Persoonlijke Financiële stijlen - juli 2014 |
Het huwelijk of andere samenlevingsvorm heeft tot gevolg dat twee mensen met hun eigen stijl nauw gaan samenwerken op het gebied van geld. Ze nemen ieder ook hun eigen opvoeding en overtuigingen mee. |
InFinance - Schenken en Persoonlijke Financiële Stijlen - mei 2014 |
Behalve met schenkingen kunnen ouders hun kinderen ook op andere manieren financieel bijstaan; als familiebank, bijvoorbeeld. |
InFinance - Jongeren en Persoonlijke Financiële Stijlen - maart 2014 |
Vraag eens naar het financiële gedrag van de kinderen en help erbij. Over toegevoegde waarde van een financieel adviseur gesproken. |
InFinance - Ontslag en de Persoonlijke Financiële Stijlen - januari 2014 |
Zekerheden als een vaste baan staan nog steeds onder druk. In mijn reeks over de diverse invalshoeken van financieel advies daarom aandacht voor ontslag. |
InFinance - Risico's en Persoonlijke Financiële Stijlen - november 2013 |
Bij elke adviesvraag speelt de risicohouding van de klant een belangrijke rol. Bijvoorbeeld bij vermogensopbouw en ook bij het aankopen van een woning of het verzekeren van arbeidsongeschiktheid. |
InFinance Special - Visie 2014 - november 2013 |
Wat staat er te gebeuren in 2014? De columnisten van InFinance aan het woord. |
InFinance - Vermogensopbouw en persoonlijke financiele stijlen - september 2013 |
Veel mensen willen graag vermogen opbouwen voor allerlei doelen. Er is op dit moment weinig enthousiasme voor beleggen op de beurs. |
Aankoop woning en persoonlijke financiële stijlen - InFinance - juni 2013 |
Een aantal jaren geleden dacht iedereen nog dat zijn baan vast was en de waarde van zijn woning bleef stijgen. We weten allemaal waar we nu staan en zoeken naar zekerheid. |
InFinance - Echtscheiding en Persoonlijke Financiële Stijlen - mei 2013 |
Bas en Yvon besluiten na 11 jaar te gaan scheiden. Ondanks de bestaande huwelijkse voorwaarden levert een lening van een paar ton toch nog hoofdbrekens op. |
Marja Harrijvan over Financial DNA in Beter Beleggen - juni 2008 |
In dit artikel wordt beschreven wat Financial DNA is en wat klanten, beleggers en financieel planners er in de adviespraktijk aan kunnen hebben |
Artikelen over Marja Harrijvan en haar bedrijf |
InFinance - Marja over haar Businessmodel - juni 2014 |
Artikel LI Seminar Fin.Leiderschap VVP Weekblad - september 2013 |
Waar staan we in Nederland - Assurantie Magazine - mei 2012 |
Bezinningsreis naar Ethiopië - NRC Lux - januari 2012 |
Een droom kun je plannen - Vrij Nederland - 4 november 2010 |
Noordhollands Dagblad - Over Marja Harrijvan en Financial Life Planning - september 2008 |
Schoonheid van geld - De krant van Great Place to Live - 2009 |
Uitkijkpost - Bedrijf Belicht: Life Inspirations - februari 2009 |
Overige artikelen |
AFM & Consumentengedrag - Oktober 2016 |
De AFM stimuleert in deze publicatie de financiële sector om gedragswetenschappelijke inzichten in het belang van de klant toe te passen, zodat het eenvoudiger wordt voor consumenten om passende financiële beslissingen te nemen. Hoe dat kan? Zet de complete adviesmethodiek Persoonlijke Financiële Stijlen in! |
AFM & Consumentengedrag Consumptief Krediet - Oktober 2016 |
De keuzeomgeving van de consument bij consumptieve kredietverlening optimaliseren? Gebruik de adviesmethodiek Persoonlijke Financiële Stijlen! |
Adviesinnovatie in het VVP (Weekblad voor Financiële Dienstverleners) - Adviesinnovatie met Financial DNA - september 2008 |
Voorheen bekend onder de naam Life Inspirations
Telefoon: 06-17103622 | info@harrijvan.nl
- Privacyverklaring - Cookies resetten